استایل زندگی زیبا به عنوان یک ترکیب از فرهنگ، ظاهر شخصی، و احساسات افراد تعریف می‌شود. این استایل زندگی بهبود ظاهر شخصی، افزایش اعتماد به نفس، و بهبود کلی کیفیت زندگی کمک می‌کند. در زیر، ترفندها و نکاتی برای بهبود ظاهر شخصی در استایل زندگی زیبا آورده شده است:

استایل شخصی جذاب

برای اینکه استایل زیبا داشته باشید به نکات زیر توجه کنید:

1- لباس مناسب: انتخاب لباس‌هایی که با سلیقه و شخصیت شما هماهنگ باشند. توجه به تمیزی و نظم لباس‌ها و انتخاب لباس‌های مناسب برای هر موقعیت.

2-ترتیب شخصی: مراقبت از بهداشت شخصی، از جمله دندان‌ها، موها، و ناخن‌ها. استفاده از عطرهای ملایم و مناسب.

3-آرایش: استفاده از آرایش به طرزی که با چهره و استایل شما همخوانی داشته باشد. استفاده معقولانه و متناسب با موقعیت.

4-مدیریت مو: انتخاب استایل مو مناسب با شکل چهره و سلیقه. ترتیب و نظافت منظم مو.

5-مراقبت از پوست: مراقبت از پوست و استفاده از محصولات مراقبتی. استفاده از ضدآفتاب به صورت منظم.

6-موقعیت‌های اجتماعی: حضور با اعتماد به نفس در موقعیت‌های اجتماعی. ایجاد ارتباطات مثبت با دیگران.

7-شیوه رفتار: رفتار محترمانه و احترام‌آمیز با دیگران. مهارت‌های ارتباطی قوی و صحبت کردن با اعتماد به نفس.

8-توجه به جزئیات: رعایت نکات جزئی مانند قصار ناخن، تراش موها و... اهتمام به جزئیات لازم در لباس و استفاده از لوازم جانبی. 

در ادامه اصول مراقبت از پوست را برای داشتن استایل زندگی زیبا برای شما بیان می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تمام کارهایی که باید برای مراقبت از پوست انجام دهید

برای داشتن پوستی زیبا باید سعی کنید یک روتین مشخص پوستی داشته باشید.

اولین گام در داشتن روتین پوستی آشنایی با جنس پوست و تلاش برای استفاده از روش مراقبت منحصر به فرد پوست شماست.

برای آشنایی با نوع پوست خود بهتر است مقاله ی نکاتی حیاتی برای زیبایی دائمی را مطالعه کنید.

1-کرم مرطوب کننده

پوست شما از هر مدلی باشد نیاز به استفاده از مرطوب کننده مخصوص به آن را دارید. کرم مرطوب کننده فقط برای مراقبت از پوست خشک نیست بلکه حتی اگر پوست چرب دارید باز هم روتین روزانه مراقبت از پوست چرب شما هم باید شامل مرطوب کننده پوست چرب باشد. مرطوب کننده ها باعث می شوند رطوبت پوست شما حفظ شود اما اگر پوست‌تان دچار کم آبی یا اصطلاحا دهیدراته است، می توانید قبل از مرطوب کننده از آبرسان استفاده کنید تا هم به پوست خود آبرسانی کنید و هم رطوبت پوست را حفظ نمایید.

البته استفاده از مرطوب کننده بعد از هر بار شستشوی صورت و بدن و شب ها قبل از خواب توصیه می شود. بنابراین استفاده از آن را صرفا به زمان خروج از منزل معطوف نکنید. همچنین مرطوب کننده را فقط برای پوست صورت استفاده نکنید بلکه برای مراقبت از پوست دست و بدن نیز استفاده از مرطوب کننده بعد از هر بار شست و شو لازم است. این کار از خشکی پوست شما جلوگیری کرده و آن را نرم و لطیف می کند.

کرم مرطوب کننده

2- استفاده از ضد آفتاب

 مهمترین مراقبتهای پوستی روزانه استفاده از ضد آفتاب است که برای همه افراد در تمام سنین و خانم و آقا واجب بوده و باید برای پوست صورت، پوست دست و سایر نواحی بدن که در معرض نور مستقیم خورشید خواهند بود، به کار می رود. اشعه های مضر داخل نور خورشید می توانند باعث چین و چروک در صورت شما شوند، پوست شما را دچار آفتاب سوختگی کنند یا حتی باعث سرطان پوست شوند.

بنابراین محافظت از پوست در برابر این اشعه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. البته استفاده از ضد آفتاب چیزی نیست که فقط به عنوان روتین مراقبت پوست تابستان برای شما مطرح باشد بلکه در تمام طول سال باید مورد استفاده قرار گیرد. به خصوص در زمستان برفی، انعکاس نور از برف می تواند بسیار آسیب زا باشد. برای انتخاب بهترین ضد آفتاب، ابتدا نوع پوست خود را در نظر بگیرید و سپس spf مناسب را خریداری کنید. سعی کنید از spf زیر 15 استفاده نکنید زیرا محافظت لازم از پوست انجام نمی شود. همچنین spf بالای 50 هم چندان توجیهی ندارد.

بهترین spf ها 30 و 50 هستند که شما می توانید به انتخاب خود یکی را مورد استفاده قرار دهید. همچنین فراموش نکنید که ضد آفتاب ها بیش از 2 تا 4 ساعت قدرت محافظت ندارند بنابراین تمدید آن در طول روز را از یاد نبرید. شما می توانید از کرم های ضد آفتاب دارای مرطوب کننده یا مرطوب کننده های با خاصیت ضد آفتاب هم استفاده کنید و به جای استفاده از دو محصول جدا، تنها از یک محصول استفاده نمایید. با این کار در وقت خود نیز صرفه جویی می کنید.

استفاده از ضدآفتاب

3-شست و شوی مناسب

از دیگر مراقبت های روزانه پوست باید به شست و شوی مناسب صورت اشاره کنیم. بهتر است روزی دو بار که یک بار شب قبل از خواب و بار دیگر صبح بعد از بیداری است، صورت خود را به خوبی بشویید.

البته برای مراقبت از پوست صورت چرب می توانید تعداد دفعات شستشوی صورت را در طول روز افزایش دهید تا چربی اضافه پوست شما گرفته شود. همچنین برای شستشوی بهتر می توانید از پاک کننده های صورت استفاده کنید تا به خوبی تمام آلودگی ها را از روی پوست صورت شما پاک کنند. برای مراقبت از پوست چرب و حساس سعی کنید از پاک کننده ملایم و ضد حساسیت استفاه کنید و به عنوان روتین مراقبت از پوست مختلط و خشک از شستن صورت با صابون خودداری کنید زیرا صابون می تواند باعث خشکی بیشتر پوست شود.

در صورتی که هر روز آرایش می کنید، به هیچ وجه با صورت آرایش شده نخوابید. این کار بسیار به پوست شما آسیب می زند. حتما شب قبل از خواب به کمک یک آرایش پاک کن یا میسلار واتر صورت خود به طور کامل از مواد آرایشی پاک نمایید. برای شست و شوی مناسب بدن نیز دوش کوتاه روزانه یا استحمام یک روز در میان را فراموش نکنید. این کار باعث می شود تعریق و آلودگی ها از بدن شما زدوده شوند.

4- استفاده از کرم دور چشم

پوست دور چشم حساسیت بیشتری نسبت به پوست صورت دارد بنابراین نیاز به مراقبت متفاوتی است. حتما شما هم می دانید که نباید ضد آفتاب را به دور چشم بزنید. همچنین بهتر است مرطوب کننده دور چشم نیز متفاوت از مرطوب کننده معمول صورت باشد. پس با این اوصاف برای مراقبت از پوست دور چشم چه کنیم؟ برخی از متخصصان بر این باور هستند که استفاده از کرم دور چشم برای افراد بالای 30 یا 40 سال مناسب است و قبل از آن پوست دور چشم نیاز به مراقبت خاصی ندارد اما برخی دیگر این کرم ها را به افراد بالای 20 سال نیز پیشنهاد می کنند. حال تصمیم با شما است که کدام باور را انتخاب کنید اما توصیه ما این است که اگر بالای 30 سال هستید، حتما از کرم های دور چشم هر روز به صورت مرتب استفاده کنید.

بهترین زمان استفاده از کرم دور چشم نیز صبح و شب بعد از شستشوی کامل صورت است. البته بهتر است شب یک ساعت قبل از خواب این کار را انجام دهید تا کرم زمان مورد نیاز برای جذب شدن را داشته باشد.

4- پاکسازی پوست

مواردی که در بالا گفته شد، روتین مراقبت از پوست به صورت روزانه بودند که اگر به سلامت و شادابی پوست خود اهمیت می دهید، بهتر است هر از گاهی کارهای دیگری هم برای بهبود سلامت پوست خود انجام دهید. پاکسازی پوست یکی از این کارها است. پاکسازی نیز همچون دیگر مواردی که گفتیم باید با محصولات و روش های مرتبط با نوع پوست صورت گیرد. به خصوص برای روتین مراقبت از پوست چرب پاکسازی پوست بسیار مفید است. البته بدین منظور حتما باید از محصولات مراقبت از پوست چرب استفاده نمایید.

جهت دریافت نوبت آنی و آنلاین روی دکمه مقابل کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *